среда, 11 февраля 2015 г.

Семінар-тренінг вчителів основ здоров"я

Міністерство освіти і науки України
Департамент освіти і науки Дніпропетровської облдержадміністрації
КЗ «Дніпропетровський обласний інститут післядипломної
педагогічної освіти» ДОР
Відділ освіти Томаківської районної державної адміністрації
Вищетарасівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступеня




Семінар вчителів основ здоров'я
Методичний практикум



Реут Світлана Олександрівна
вчитель основ здоров'я
«спеціаліст першої категорії»









Тема: «Формування в учнів здоров'язберігаючої компетентності, сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя.»
Мета: Представити цілком наочно семінар в структурі тренінгу. Розкрити тренінговий процес , який реалізується в межах шести основних, тісно пов’язаних між собою, компонентів (зміст, ціль, методи, учасники, тренер, рамкові умови).  Підвищити рівень інформованості учасників відносно теми семінару. Формувати позитивну мотивацію. Прагнути досягти успішних, позитивних результатів загальної роботи.
Форма проведення:  семінар – тренінг. Методичний практикум.
Учасники: члени РМО вчителів основ здоров'я, шкільна адміністрація, діти 4, 9 класу.
Обладнання: тренінговий кабінет, ноутбук,  мультимедійний проектор, екран , дошка, матеріали  уроку.
План проведення семінару вчителів основ здоров'я
№ п/п
Час проведення
Зміст роботи
Місце проведення
Відповідальний
І.
9.00
Організаційний блок
Зустріч учасників семінару
Брейк – кава
методичний кабінет
директор  Краснодемський Ю. Й.,
черговий клас.

ІІ.
9.25 – 9.35




9.35 – 10.20


10.20 – 10.30

Методичний практикум
Виступ: «Тренінгові технології на уроках основ здоров'я»


Урок в 4,9 класах «Медична служба в Україні».

Самоаналіз.
Обговорення методичного практикуму
тренінговий кабінет

вчитель ОЗ Реут С.О.





ІІІ.
10.30 – 10.40





10.40 – 11.05


11.05 – 11.15

11.15 – 11.30
Позаурочна робота.
Виступ:  «Динамічна пауза як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра».

Практикум «Динамічна пауза в початкових класах».

Самоаналіз.

Обговорення «Відкритий мікрофон.
тренінговий кабінет




спортивна зала
вчитель ОЗ Реут С.О.










Члени РМО вчителів основ здоров'я
ІУ.
11.30 -12.15
12.15 -12.25
«Шлях до майстерності».
Самоаналіз.
кабінет географії
вчитель ОЗ Дружко А.Т.
ІІІ.
12.25 – 13.00

Блок рефлексії
Підведення підсумків.
Методичний кабінет
Члени РМО вчителів основ здоров'я

І. Вступна частина тренінгу
1.Вступ. Активізація уваги учасників


Я щоранку заходжу у клас,
На дитячих обличчях – усміх.
Чого варта я, діти, без вас?
Ви – натхнення моє, мій успіх!
За плечима – минулі роки,
Але й досвід прийшов із літами.
Що я варта без вас, малюки?
Я безмежно люблю вас, я з вами!
Щоб любові вогонь не згас,
Щоб віддати  дітям серце і душу,
Я щоранку заходжу у клас:
Я – учитель, я вчити мушу!



Всі ми вчителі і прийшли до школи за покликанням серця, щоб віддати свою любов дітям.
2.Знайомство:
Вітаю вас. Мене звати Світлана. Я рада вас бачити в стінах нашої школи. Пропоную розпочати роботу із знайомства. Продовжити фразу:  «Відтоді як ми не бачилися, я...».
3.Прийняття правил роботи  групи :
Щоб зробити наше спілкування цікавим, корисним і продуктивним вам пропонуємо план роботи нашого семінару.
Які питання щодо плану роботи? Пропозиції?
Для успішної роботи нам допоможуть  правила роботи. 


v  Довіряємо один одному;
v  Вчимося разом;
v  Оптимістично дивимося у майбутнє;
v  Випромінюємо упевненість;
v  Розуміємо мову жестів;
v  Аналізуємо;
v  Співчуваємо;
v  Жартуємо;
v  Демонструємо відкритість;
v  Радіємо своїм і чужим успіхам;
v  Віримо у краще;
v  Беремо і віддаємо;
v  Живемо тут і зараз;
v  Слухаємо і чуємо.


Правила приймаються? Чи будуть які доповнення? (Відповіді учасників). Дякую.
4.Повідомлення теми семінару - тренінгу:
Тема семінару – тренінгу: «Формування в учнів сталої мотиваційної установки на здоровий спосіб життя як провідної умови збереження і зміцнення здоров’я».
5.Очікування:
Для успішності семінару - тренінгу важливо знати, що очікуєте ?
«Подарунок Миколая»
(Роздати чобітки Миколая, учасники пишуть на них свої очікування, прикріпляють на дошку. Висловлювання учасників щодо їх очікувань).
ІІ. Основна частина. Методичний практикум
1 частина               Виступ: «Тренінгові технології на уроках основ здоров'я» (Див .додаток № 1)
                                 Урок в 4 класі. «Медична служба в Україні». (Див. додаток №2)
                                 Самоаналіз. (Див. додаток № 3)

А зараз поговоримо про те, без чого вся наша праця була б даремною, без чого ми ніколи не досягнемо успіхів у спілкуванні з дітьми.
Демонструється епіграф:
«Той шлях, який веде до серця людини,
є найкоротшим».
Чи можемо говорити про любов, якщо їй немає де перебувати? І де «житиме» терпіння, якщо його помешкання зачинене? Щоб не розгубити ці та інші чесноти Душі, потрібно створити для них сад, який називається Серцем! Всі ви прийшли в школу за покликанням душі. У світі існує безліч словників, але немає словника Серця. Давайте спробуємо створити його.
2.Вправа «Асоціаційне гроно»
•          Серце яке? (Добре, щире, миле, ніжне, гаряче, чесне, палке, любляче, вірне, холодне, кам'яне, материнське, всепрощаюче, багатостраждальне, далекоглядне, віддане, символічне, усміхнене, зажурене, розумне, чуйне, дбайливе...).
•          Що може робити Серце? (Любити, прощати, сумувати, страждати, боліти, радіти, вітати, хвилюватися, журитися, берегти, шанувати, дарувати, зігрівати, турбуватися, віддавати, ненавидіти, передбачати...).
У кожному Серці повинні бути краса і велич Любові, натхнення Віри, відродження Доброти, гордість і суворість Обов'язку, торжество Справедливості, квіти Вдячності, сльози Співпереживання, посмішка Радості, піднесеність Відданості, іскра Щирості, легкість Покаяння, нива Благородства...
3.«Притча»
Одного разу вирішив янгол віддати своє янголятко до школи. Взяв він його, і полетіли вони до величезної будівлі. «Треба вибрати вчителя від Серця і з янгольським терпінням, адже янголятко моє ще зовсім не янгол, воно — невгамовний пустун з непокірним характером...».
У класній кімнаті вчителька сиділа перед учнями, заклавши ногу на ногу, милувалася своїми нігтями. На кожному з них було намальоване маленьке сердечко. У той же час пильно слідкувала за учнями, які виконували контрольну роботу, і павиним криком припиняла будь-яку спробу списування. «Ханжа... Не від Серця вона...».
У наступному класі учень записував на дошці речення, яке диктував учитель: «Найголовнішого очима не побачиш, пильне тільки Серце». Учень помилився і написав «Сердце». —  Скільки разів тобі пояснювати!.. Дай щоденник... Двійка! «Неук... Не від Серця він...».
Заглянув янгол до наступного класу — там учитель проводив урок математики.   —  Порахуйте, скільки разів постукає Серце протягом доби, якщо за одну хвилину воно стукає 56 разів. Один учень, не вираховуючи, зразу вигукнув: 80 640 разів... А за тиждень — 564 480 разів. Діти ахнули. А вчитель грубо перебив учня:—  Як ти смієш викрикувати з місця, та ще й без мого дозволу!... «Грубіян... Не від Серця він».
 Янгол сумно подумав, залишаючи будівлю школи: «Усі згадують про Серце, але жити Серцем не хочуть...». Засумували вчителі. —  Можливо, врятує Мудрість? — сказали вони. І знайшли Мудреця, який сидів у печері. —  О, Мудрецю, — почали благати вони, — вкажи нам шлях до Сердець наших учнів! Сказав їм Мудрець: —  Дам вам шлях до Сердець ваших учнів, але віддайте мені натомість дар ваш! Учителі перезирнулися: якого дару від них вимагає Мудрець? Тоді Мудрець сказав: «Якщо в когось є роздратування, дай мені роздратування. Якщо в когось є гнів, дай мені гнів. Якщо в когось є жорстокість, дай мені жорстокість. Якщо в когось є грубість, дай мені грубість. Якщо в когось є сумнів, дай мені сумнів. Якщо в когось є ненависть, дай мені ненависть. Якщо в когось є злоба, дай мені злобу. Якщо в когось є страх, дай мені страх. Якщо в когось є зрада, дай мені зраду. Якщо в когось є забобони, дай мені забобони. Якщо в когось є погані  думки, дай мені погані  думки. А якщо дасте пригорщу дурних звичок, я прийму і ці запилені брязкальця. Але не забудьте, чого вартий той, хто відніме раз подароване. Отже, я прийняв увесь бруд вашого Серця, і Воно стає чистим. А вам відкриваю Мудрість: шляхом до Серця учня є чисте Серце вчителя!  І нехай кожен педагог скаже:
Я — Вчитель - Любов і Відданість, Віра і Терпіння.
Я — Радість і Співрадість, Страждання і Співстраждання.
Я — Істина і Серце, Совість і Благородство.
Я — Той, хто Шукає і Дарує, Вбогий і Багатий.
Я — Вчитель і Учень, Вихователь і Вихованець.
Я — Той, хто Прокладає Шлях, і Художник Життя.
Я — Захисник Дитинства і Колиска Людства.
Я — Посмішка Майбутнього і Факел Сущого.
Я — Вчитель від Бога і Співробітник у Бога.
Молюсь тобі, серце моє, дай мудрості осягати моменти істини в житті дітей!
—  Шановні колеги, я гадаю, що поради Мудреця ви будете втілювати у своїй професійній діяльності.
Будь-який урок - має величезний потенціал для вирішення нових завдань. Беззаперечним є одне: він повинен бути життєвим.

Хоть выйди ты не в белый свет,
А в поле за околицей, —
Пока идешь за кем-то вслед,
Дорога не запомнится.
Зато, куда б ты ни попал
И по какой распутице,
Дорога та, что сам искал,
Вовек не позабудется.           (Н.Рыленков)

Обговорення
Руханка «Написати рухами голови своє ім'я і прізвище»
Мета: зняття втоми учасників семінару.
2 частина  Позаурочна робота.
·         Виступ:  «Динамічна пауза як один із ефективних методів забезпечення оптимізації рухової активності школяра». (Див. додаток № 4)
·         Практикум «Динамічна пауза в початкових класах». (Див. додаток №5)
·         Самоаналіз. (Див. додаток № 6)
·         Обговорення «Відкритий мікрофон.
ІІІ. Завершальна частина.
1.Слово тренера:(повернення до очікувань).
Вправа «Рюкзак, м’ясорубка, корзина».
Повернімося до наших очікувань. Я пропоную аркуші із записами ваших очікувань покласти в рюкзак, якщо ви взяли на цьому семінарі для себе щось нове; у м’ясорубку – якщо вам потрібно щось обміркувати; і викинути в корзину, якщо вважаєте, якщо нічого корисного ви не отримали.
Притча про Майстра.
„Кожен, хто вміє згуртувати навколо себе людей із різними характерами, різними інтересами й  може  привести їх до Успіху - справжній Майстер...”
 Якось зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Але з'явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: „Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, й ви побачите, що вийде”. Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, в якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса.
Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об'єднані однією метою та спрямовані єдиною волею в єдиному пориві...
Таким майстрами, шановні педагоги, є ви, а інструментами – наші учні. Ми з вами, хочемо того чи ні, є педпрацівниками нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням кожної дитини, щоб навчальне життя, в якому беруть участь й учні, й учителі, досягло гармонії.
5.Рефлексія.
6.Гра «Побажання».
Продовжити фразу «Бажаю собі і вам…» .
Нехай життя дарує щастя й долю,
Душевну щедрість, доброту й любов.
Терпіння, працьовитість, силу й волю,

Поступливість і злагоду у всьому.

2 комментария: